Załóżmy, że jesteś początkującym ekspertem zajmującym się płatną reklamą w systemie reklamowym Facebook Ads. Pracujesz z siłownią, która szuka nowych zajęć fitness. Po briefingu doszliście z klientem do wniosku, że przetestujecie możliwość zbierania kontaktów interesujących was osób za pomocą formularza błyskawicznego na Facebooku. Zebrane w ten sposób kontakty zostaną przesłane do Recepcji Klubu, która będzie mogła umieścić osoby z listy na dany kurs. Tak więc celem Twojej kampanii jest pozyskiwanie potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednim informacjom i atrakcyjnej ofercie kontakty zaczną płynąć. Jest jednak problem techniczny – jak przekazywać kontakty zebrane na Facebooku (najlepiej automatycznie i natychmiastowo)?
Pierwszym możliwym pomysłem, jaki może się pojawić, jest udostępnienie recepcjom klubowym informacji kontaktowych zgromadzonych na Facebooku. Zebrane w ten sposób kontakty zostaną przesłane do Recepcji Klubu, która będzie mogła umieścić osoby z listy na dany kurs. Tak więc celem Twojej kampanii jest pozyskiwanie potencjalnych klientów. Dzięki odpowiednim informacjom i atrakcyjnej ofercie kontakty zaczną płynąć. Jest jednak problem techniczny – jak przekazywać kontakty zebrane na Facebooku (najlepiej automatycznie i natychmiastowo)? Pierwszym możliwym pomysłem, jaki może się pojawić, jest udostępnienie recepcjom klubowym informacji kontaktowych zgromadzonych na Facebooku. Dostęp taki wymaga jednak najwyższego poziomu administrowania witryną, co nie jest optymalne z punktu widzenia bezpieczeństwa. Ponadto pobieranie kontaktów ze strony internetowej jest dość skomplikowane i wymaga praktyki — znalezienie miejsca przechowywania kontaktów i korzystanie z nich może na początku sprawiać problemy. Zapier może być w stanie rozwiązać te problemy.
Zautomatyzuj swoją pracę dzięki różnym aplikacjom.
Zapier – co to jest? Krótko mówiąc, Zapier to narzędzie, które pozwala zautomatyzować powtarzalne czynności i zadania. W pewnym sensie działa jako pomost między dwiema różnymi aplikacjami, a co najważniejsze, nie wymaga od użytkownika znajomości programowania. Na przykład, jeśli ktoś prześle nam obraz na Slack, możemy automatycznie przesłać go do Dropbox.
Aplikacja działa w taki sam sposób jak IFTTT – Jeśli to, to tamto. Ten akronim powinien być bardzo dobrze znany każdemu, kto choć raz przejrzał podstawy programowania i doskonale opisuje założenia takich planów: jeśli coś się stanie, zrób to. Twórcy korzystają z bibliotek API dla różnych programów i usług, ale nie ograniczają się do tych zapytań. Po zalogowaniu się na utworzone przez nas konto mamy natychmiastowy dostęp do kilku gotowych „produktów od ręki”.
Czym Zapier różni się od IFTTT? Jeśli chodzi o to, jak to działa, założenia są prawie takie same, chociaż Zapier wydaje się być bardziej zorientowany biznesowo, oferując szereg niszowych aplikacji do tworzenia połączeń: Recurly, HelloSign czy MySQL. Idąc dalej, Zapier nie ograniczy użytkowników do dwóch kroków. Możemy tworzyć bardziej złożone łańcuchy ogniw, łącząc wiele programów. Ostatnią zauważalną różnicą jest to, że nie ma dostępu do aplikacji mobilnych i mniej dostępu za darmo, podczas gdy IFTTT w ogóle cię nie kosztuje. Nie możesz przegapić gotowych „Zaps”, takich jak „Utwórz nową kartę w Trello i utwórz wiersz w Arkuszach Google dla każdego e-maila oznaczonego gwiazdką w Gmailu” lub bardziej skomplikowanego „Zap z Gmaila do Formularzy Google Nowość E-mail respondentów ankiety „Przygotuj własne slajdy prezentacji Prezentacji Google przygotowane na podstawie danych z Arkuszy Google”. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby tworzyć własne powiązania aplikacji. W tym celu twórcy przygotowali prosty edytor, w którym możemy szybko dodawać tagi, które wyzwalają określone akcje w innych programach. Każda aplikacja ma swój „aktywator”. Na przykład w przypadku The New York Times możemy coś zrobić, gdy w dziale pojawi się nowy artykuł, recenzja filmu, książka na liście bestsellerów itp.
Przykład automatycznego wysyłania wiadomości SMS w przypadku nieodebranego połączenia.
To tylko prosty przykład wykorzystania Zapiera do automatycznego wysyłania wiadomości tekstowych do klientów, którzy do nas dzwonią, ale niestety nie możemy odebrać telefonu. W tym przykładzie wyślemy SMS lub link do rezerwacji na stronie internetowej na nieodebrany numer telefonu. Załóżmy, że mamy już konto VoIPstudio i jesteśmy zalogowani do Zapiera. Po prostu kliknij, aby utworzyć nowy Zap i zakończ w następujący sposób:
1. Ustaw nazwę Zap „Wyślij SMS na nieodebrane połączenia”
2. Wybierz „VoIPstudio” jako aplikację uruchamiającą
3. Wybierz „Nieodebrane połączenie” jako zdarzenie wyzwalające
4. Wybierz konto VoIPstudio, którego chcesz użyć.
5. Wybierz „VoIPstudio” jako aplikację operacyjną
6. Jako zdarzenie akcji wybierz „Wyślij SMS”.
7. Wybierz konto VoIPstudio, którego chcesz użyć.
8. Ustaw wskazanie działania UP: „Do”: dla nieodebranych połączeń „Wiadomość”: „Obecnie zajęty, zadzwoń później lub zarezerwuj online na Restaurant.com”
Zalety wysyłania wiadomości tekstowych SMS-em przez Zapier
Wysłanie wiadomości nie wiąże się z żadnymi kosztami. Są one automatyczne.
Korzystanie z Zapiera
Potencjał Zapiera jest naprawdę ekscytujący. Najskuteczniejsze integracje, które można zastosować do obsługi pozyskanych kontaktów to:
Konwersja danych z formularzy kontaktowych do Google Analytics. Tworzenie nowych skojarzeń w Pipedrive, Hubspot czy SalesForce. Przekształcanie kontaktów, które zostały zebrane w systemie reklamowym Facebooka w klientów systemu reklamowego Google. Zwiększenie liczby niestandardowych odbiorców w Google Ads poprzez marketing bezpośredni z pozyskanymi kontaktami na Facebooku. Konwertowanie kontaktów pozyskanych za pośrednictwem Facebooka do formularza na stronie. Bezpośrednie przesłanie pozyskanych kontaktów do klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej. Planowanie wydarzeń w kalendarzu, który obejmuje wszystkie zgromadzone kontakty. Umożliwienie zespołowi ds. mediów społecznościowych obsługiwania otwartych konwersacji. Zapier posiada dodatkowe funkcjonalności, które są nie tylko pomocne w zarządzaniu pozyskanymi kontaktami.
Poniżej przedstawiamy kilka dodatkowych automatyzacji, które mogą pomóc Ci w codziennych zadaniach:
Tworzenie zadań w systemach zadań na e-mailu. Powiadamianie o zdarzeniach (transakcje, zmiany zachowania itp.). Przesyłanie publikacji konkurentów. Powiadamianie ludzi o proponowanych spotkaniach lub propozycjach na Slacku. Kopie z wiadomości e-mail lub odręcznych notatek. Krótki opis działań CRM. Zmiana, aby można było łatwo zmienić dane. Publikowanie treści na wielu kanałach jednocześnie.
Dzięki Zapier możemy zautomatyzować te procesy. Niestety, podobnie jak inne inne narzędzia, może być niekonsekwentny. Szkoda, że zestaw integracji nie działa poprawnie. W dostawie towarów występują opóźnienia, a czasami nie wszystkie dane w jednym systemie są przesyłane. Aby stworzyć niezawodną integrację, która przyniesie oczekiwane rezultaty, konieczne są próby. W rezultacie należy uważać, aby nie zbliżać się do Zapiera zbyt blisko lub zbyt daleko. Warto mieć kontrolę nad procesami integracji, aby mieć pewność, że wszystko działa zgodnie z założeniami. Dla tych, którzy wdrażają integrację, korzystne jest, aby efekty ich wysiłków we właściwy sposób docierały do zamierzonego celu. Działania te ułatwiają wykorzystanie narzędzia i maksymalizują Twoją efektywność.
Integracje Zapiera
Zapier jest kompatybilny z ponad 4000 aplikacji i narzędzi programowych, wśród nich znajduje się kilka najbardziej znanych narzędzi zwiększających produktywność na świecie, takich jak: Arkusze Google gmail Kalendarz Google MailChimp Luźny Świergot Trello
…i tysiące innych. Oznacza to, że rutynowe operacje w tych aplikacjach można zautomatyzować i powtórzyć w prawie każdej innej aplikacji, oszczędzając czas i kłopoty związane z samodzielnym wykonywaniem tych funkcji.
Ceny Zapiera
Cena Zapiera oferuje pięć płatnych planów, które oferują różne warianty jego podstawowej funkcjonalności:
Bezpłatny
Na zawsze bezpłatny plan Zapier pozwala zautomatyzować 100 zadań miesięcznie. Możesz utworzyć 5 jednoetapowych Zapsów (z 1 wyzwalaczem i 1 akcją) i ustawić czas sprawdzania aktualizacji co 15 minut. Darmowa wersja oferuje tylko dwa kroki. Z subskrypcjami zaczynającymi się od 240 USD rocznie lub 25 USD miesięcznie, ograniczenia te znikają.
Za 19,99 USD miesięcznie rozliczane rocznie lub 29,99 USD miesięcznie rozliczane miesięcznie, plan pozwala zautomatyzować 750 zadań, utworzyć 20 zamówień wieloetapowych i uzyskać dostęp do 3 aplikacji premium każdego miesiąca. Masz również dostęp do filtrów i formaterów, a także połączeń webhook, narzędzia, które pozwala tworzyć własne niestandardowe integracje. Podobnie jak w przypadku planu bezpłatnego, możesz ustawić czas sprawdzania aktualizacji na 15 minut.
Profesjonalny
Plan kosztuje 49,99 USD miesięcznie (rozliczanie roczne) lub 73,50 USD miesięcznie (rozliczanie roczne) i możesz zautomatyzować do 2000 zadań miesięcznie, tworzyć nieograniczoną liczbę wieloetapowych Zaps, ustawiać harmonogram aktualizacji co 2 minuty raz i uzyskać dostęp do nieograniczonej premii aplikacje. Otrzymujesz również automatyczne odtwarzanie i funkcję o nazwie niestandardowe kierowanie logiki, która umożliwia tworzenie bardziej zaawansowanych przepływów pracy, które reagują na ustawione warunki i uruchamiają różne działania za pomocą logiki rozgałęzień.
Przy jcenie 299 USD miesięcznie za roczną subskrypcję lub 448,50 USD miesięcznie za miesięczną subskrypcję, możesz zautomatyzować do 50000 zadań XNUMX miesięcznie, tworzyć nie ograniczoną liczbę wieloetapowych Zapów Możesz także ustawić jednominutowy czas sprawdzania aktualizacji i uzyskać dostęp do nieograniczonej liczby aplikacji premium.
Zapier ma również nieograniczoną liczbę użytkowników, dzięki czemu jest idealny dla firm z wieloma członkami zespołu. Możesz tworzyć współdzielone przestrzenie robocze i połączenia aplikacji współdzielonych, edytować współdzielone Zapy i ustawiać uprawnienia folderów, aby umożliwić dostęp do określonych folderów.
Bardziej zorientowana na biznes, rozbudowana i znacznie droższa opcja niż ITFFF. Łączenie zadań może znacznie przyspieszyć pracę.