Branie udziału w szkoleniach jest inwestowaniem w rozwój. Pozwalają one zdobywać nowe idee, świeże pomysły i dostarczać wskazówki, które pomagają unikać poważnych błędów w biznesie. Szkolenia kompetencyjne pomagają lepiej sobie radzić w firmie, podnoszą Twoją atrakcyjność na rynku pracy, pomagają wypracować skuteczne nawyki i efektywniej współpracować z innymi pracownikami. Jakie są najpopularniejsze rodzaje szkoleń? Odpowiadamy w naszym artykule!
- Jakie są najpopularniejsze szkolenia?
- Szkolenia kompetencyjne – dlaczego warto? Jakie mają korzyści?
Szkolenia z kompetencji miękkich pomagają skutecznie rozwijać umiejętności interpersonalne, komunikacyjne i zarządzanie sobą w kontekście życia zawodowego.
Jakie są najpopularniejsze szkolenia?
Dynamiczna sytuacja na rynku pracy i duża konkurencja wśród pracowników wymaga ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji. Z pomocą przychodzą różne szkolenia. Najpopularniejsze rodzaje szkoleń dla pracowników to:
- szkolenia wdrożeniowe (onboarding);
- treningi kompetencji twardych;
- treningi kompetencji miękkich;
- szkolenia w zakresie zgodności;
- szkolenia orientacyjne;
- szkolenia w zakresie usług;
- szkolenia w zakresie produktów;
- szkolenia franczyzowe;
- szkolenia z zakresu przywództwa.
Podstawowe cele szkoleń to wzmacnianie istniejących kompetencji i umiejętności, by stać się bardziej produktywnym. Kompetencje obejmują np. opanowanie najnowszych technik sprzedaży i korzystanie z narzędzi cyfrowych do codziennych zadań w pracy. Im pracownicy są lepsi, tym mocniejsza jest firma, w której pracują. Więcej na ten temat dowiesz się odwiedzając https://nowemotywacje.pl/szkolenia-kompetencyjne/.
Szkolenia kompetencyjne – dlaczego warto? Jakie mają korzyści?
Coraz więcej osób docenia wartość szkoleń opartych na kompetencjach. Jedną z ich głównych zalet jest umożliwienie pracownikom bycie bardziej proaktywnym poza ich indywidualnymi rolami dzięki nauce dodatkowych umiejętności (są one bardzo doceniane przez organizacje). Szkolenia kompetencyjne umożliwiają uczestnikom podejmować bardziej proaktywne działania, które wykraczają poza ich indywidualne role dzięki zdobyciu dodatkowych umiejętności cenionych przez pracodawców.
Szkolenia miękkie zazwyczaj dotyczą rozwijania umiejętności indywidualnych. Dzięki nim uczestnicy podnoszą swoje zdolności pracy zespołowej, efektywnej komunikacji, negocjacji, czy skutecznego radzenia sobie ze stresem. Umiejętności miękkie są co prawda trudniejsze do zmierzenia, niż umiejętności twarde, jednak podlegają obserwacji i przynoszą wymierne korzyści. Kiedy praca wymaga sprawnego współpracowania z grupą kontrahentów lub innych współpracowników, umiejętności miękkie okazują się bardzo istotne w środowisku zawodowym. Jak widać, szkolenia kompetencyjne przynoszą wiele korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcom, dlatego zdecydowanie warto brać w nich udział.